Paperipohjaiset Always -sidepakkaukset Euroopan markkinoille

Teksti:Terhi Varonen
JULKAISTU: 2023-03-09
PÄIVITETTY: 2023-04-05

Procter and Gamblen tiedotteen mukaan paperipohjaiset, FSC-sertifioidut, kierrätettävät pakkaukset Always Cotton Protection Pad -sarjaan on nyt otettu käyttöön kaikkialla Euroopassa.

Pakkaukset ovat aatavilla Ranskassa, Belgiassa, Alankomaissa, Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,  Espanjassa ja Portugalissa

Uudet pakkaukset on valmistettu P&G:n  FSC-sertifioidusta voimapaperista, joka voidaan kierrättää kokonaan paperijätevirtaan. Tuoreen ISO-elinkaariarvioinnin mukaan uudet Always Cotton Protection -paperipakkaukset vähentävät kasvihuonekaasupäästöjä yli 60 % verrattuna neitseellisiin fossiilisiin muovipusseihin kaikkialla Euroopassa.Paperipakkaukset valmistetaan kokonaan euroopassa ja niitä valmistava tuotantolaitos käyttää täysin uusiutuvaa sähköä.

Pakkauksen sisällä olevissa Always Cotton Protection Padsissa on päällys, joka on valmistettu 100 % orgaanisesta puuvillasta, jonka Cotton Inc. on sertifioinut. Imukykyisessä selluloosaytimessä on nestettä lukitsevia geelihelmiä, ja tyynyissä on kosteutta hylkivä taustalevy. Pehmusteet ovat myös Skin Health Alliancen hyväksymiä.

Pakkaus lanseerattiin alun perin osana pilottiprojektia saksalaisen jälleenmyyjän ROSSMANin kanssa vuonna 2021, ja se on sittemmin voittanut kaksi pakkauspalkintoa 2021 German Packaging Awardsissa ja 2022 World Star Global Packaging Awardsissa.

Uusimmat uutiset

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

Jatka lukemista

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1