Multivac aloittaa tehtaan rakennustyöt Saksassa

Teksti:Terhi Varonen
JULKAISTU: 2023-12-04
PÄIVITETTY: 2023-12-20
Multivac-konsernin johtokunta käänsi 4.12.2023 ensimmäisen lapion maata uudelle tuotantotehtaalle.

Multivac on käynnistänyt uuden tehtaan rakennustyöt Wolfertschwendenssa, Saksassa. Uusi 35 000 neliömetrin tehdas rakennetaan noin 1 000 metrin päähän konsernin pääkonttorista ja sen on määrä valmistua vuoden 2025 loppuun mennessä. Investoinnin kokonaisarvo on noin 60 miljoonaa euroa.

Uudessa 27 500 neliömetrin pohjakerroksen rakennuskompleksissa on 18 000 neliömetriä valmistusaluetta, 9 500 neliömetriä logistiikka-alaa ja ensimmäisessä kerroksessa noin 3 750 neliömetriä toimistoja, ruokala ja sosiaalitiloja. Osana rakennuksen kestävää infrastruktuuria uudelle tuotantopaikalle on suunnitteilla myös useita toimenpiteitä kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi: esimerkiksi kaivon pohjavettä käytetään uuden rakennuksen jäähdytykseen ja tehtaalla on oma aurinkosähköjärjestelmä sekä biokaukolämpö energian tuottamiseen.

Uudella toimipaikalla tulee työskentelemään noin 250 henkilöä – pääosin olemassa olevaa henkilöstöä, erityisesti valmistusosastolla. Logistiikka-alueelle rakennetaan uusi tiimi päätehtaan tuella. Tämän lisäksi Wolfertschwendenin nro 2 tuotantotehdas on suunniteltu jopa 340 työntekijää mahdollistavaa lisäkasvua varten.

Wolfertschwendenin uuden tehtaan lisäksi Multivac-konsernilla on 14 tuotantolaitosta Saksassa, Itävallassa, Espanjassa, Brasiliassa, Bulgariassa, Kiinassa, Japanissa, Intiassa ja Yhdysvalloissa.

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x