Lidlin Pohjolan Meijeri-tuoteperheelle uudet pakkaukset

Teksti:Terhi Varonen
JULKAISTU: 2023-08-08
PÄIVITETTY: 2023-08-23

Pohjolan Meijeri on Lidlin tuotemerkki kotimaisille maito- ja juustotuotteille. Tuoteperhe kasvoi hiljattain, kun sen alle koottiin maitotuotteiden lisäksi erilaiset juustot. Pohjolan Meijerin tuoteperheeseen kuuluu nyt yli viisikymmentä tuotetta. Kasvun myötä myös tuotepakkausten ulkoasu uudistettiin.

Kaikki Pohjolan Meijerin tuotteet on merkitty Hyvää Suomesta -merkillä. Kotimaisuutta haluttiin Lidlin tiedotteen mukaan välittää myös pakkausten uudella ulkoasulla.

Uudelle ilmeelle kehitettiin muutama vaihtoehto, joista valittiin parhaat toteutukset kuluttajatutkimukseen asiakkaiden arvioitavaksi. Asiakkaiden vastaukset huomioiden jatkoon valittiin uusissa pakkauksissa nähtävä uutta ja vanhaa yhdistelevä ilme.

Pakkauksiin valittu akvarellimainen pisarakuosi näkyy Sulo- ja hedelmäjogurtteja lukuun ottamatta kaikissa Pohjolan Meijerin tuotteissa. Jogurttipakkauksiin haluttiin tuoda vahvemmin näkyviin eri jogurttimaut, jotta asiakas tunnistaa ne ostotilanteessa helpommin. Jogurttipurkkeja koristavat pisaroiden sijaan esimerkiksi sitruunat, banaanit ja vanilja.

Pakkaukset vaihtuvat uusiin liukuvasti sitä mukaa, kun vanhaa pakkausmateriaalia riittää. Myymälöissä saattaa siis vielä näkyä vanhoja ja uusia pakkauksia rinnakkain. Uudistus koskee vain pakkauksen ulkonäköä, ja itse tuote sekä pakkausmateriaali pysyvät samoina kuin aiemminkin.

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x