Lehmät puhuttelevat sekä nuoria että vanhoja maitotuotteiden käyttäjiä. Valio on käyttänyt lehmiä jo pitkään maitopakkauksissa. Myös Orkla Foods Finlandin jogurttimerkki Jacky houkuttelee kuluttajia lehmillä.
Suosikkibrändi Jacky tuo markkinoille vähemmän makean jogurtin, jonka makeus on peräisin vain hedelmän sokerista. Jogurtti valmistetaan Jalasjärvellä vapaan lehmän maidosta ja valmistusprosessissa käytetään asidofilus- sekä bifidobakteereita.
Jackyn markkinointipäällikkö Mervi Niemisen teettämän selvityksen mukaan lasten jogurteissa suurin oston este on niiden liiallinen sokeri. Lasten jogurtit mielletään myös keinotekoisiksi.
”Selvityksessä nousi esiin myös kotimaisuuden merkitys valintakriteerinä”, kertoo Nieminen.
Orklan mukaan uuden pakkauksen coolit lehmät puhuttelevat laajempaa kuluttajakuntaa aina teineihin saakka, lapsia ja lapsenmielisiä unohtamatta.