Packdesign ID suunnitteli Sanoma PRO:n opettavalle ja viihdyttävälle lasten tuotesarja Oppi&Ilolle uuden visuaalisen linjauksen, joka nostaa brändin tehokkaasti esille myymälän hyllystä. Lisäksi kehitettiin pakkausten informatiivisuutta ja houkuttelevuutta.
Oppi&ilo-sarjan uusi Viirilogo erottuu selkeästi pakkauksesta yhdistäen eri tuotteet yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Näin erilaiset lautapelit, puuhakirjat, tekemiskorttipakat kuin kysymyskortitkin näyttäytyvät selkeästi samaan brändiin kuuluvina tuotteina.
Viirilogon rinnalle suunniteltiin Infopalkki, joka kokoaa tärkeimmät perustiedot yhdeksi selkeäksi ja helposti löydettäväksi kokonaisuudeksi. Infopalkki auttaa kuluttajaa tuotteen valinnassa toimien samalla itse logon rinnalla brändinäkyvyyden tehostajana.
Pakkausten taustat konseptoitiin huolella yhtenäisiksi ja informatiivisiksi siten, että ne rakentavat brändin visuaalista kokonaisuutta sekä tarjoavat kuluttajalle tärkeää informaatiota itse tuotteesta. Eri oppimisalueiden värit yhdessä informatiivisen taulukon kanssa helpottavat kuluttajaa tuotteen valinnassa. Yhdellä silmäyksellä voi nähdä mitä taitoja peli tai kirja kehittää, ja minkä ikäiselle lapselle se on suunnattu.
Uusien designien kehitystyössä hyödynnettiin Packdesign ID:n omaa, pakkausuunnittelutyöhön kehitettyä visuaalista myymäläanalyysiä. Projektissa tehtiin myös asiakkaan tarpeisiin räätälöity haastattelututkimus.