Koivunmahlajuoma on aika erikoinen juoma. Erikoinen on sen pakkauskin, joka voitti alan suunnittelijoiden arvostaman The Dieline Awards 2016 -palkinnon.
The Dieline on suosittu verkkopalvelu, joka keskittyy pakkaussuunnitteluun. Palvelu palkitsee vuosittain parhaiden suunnitellut pakkaukset. Nyt palkittiin 41 parasta työtä 12 sarjassa.
Koivunmahlajuoman on lanseerannut Britanniassa joihinkin kauppoihin Tåpped-yhtiö, joka käyttää suomalaista koivunmahlaa. Myös pakkauksen tekijä Lamican on suomalainen yhtiö, joka tosin nyt on konkurssissa.
The Dielinen mukaan pakkaus on valmistettu 75 prosenttisesti puusta, ja se on täysin kierrätettävä. Pakkaus muistuttaa koivupuun runkoa, mikä helpottaa The Dielinen mukaan brändin ymmärtämistä ja erottaa sen muista juomista. Lisäksi pakkauksen päällä on etikettikääre, joka viittaa mahlan nousemiseen puussa. Pakkauksen on suunnitellut design-toimisto Horse.