Famifarm Oy on tehnyt historiansa suurimman investoinnin: Juvalle valmistunut kerrosviljelylaitos on suurimpia Pohjoismaiden mittakaavassa. Siellä nuoret salaatinlehdet viljellään useassa kerroksessa, led-lamppujen alla ja robottien hoivissa.
– Järvikylän tuotemerkki on ollut Suomen arvostetuin vihannesbrändi jo useamman vuoden ajan ja uskomme sen tuovan lisäarvoa kuluttajille. Uudessa tuoteperheessä halusimme painottaa suomalaisuutta, sillä jalostettujen salaattien tuoteryhmässä suomalaisia tuotteita on noin viidesosa markkinasta, sanoo Järvikylän toimitusjohtaja Caroline Grotenfelt-Fyhr.
Pakkaussuunnittelun tavoitteena oli selkeä, myyvä ilme, joka lisää erilaistavaa kiinnostavuutta Järvikylän tuttuun pakkausdesigniin. Myös sisällön näkyvyys tuoretuotteissa on tärkeää. Uudet pakkaukset suunnitteli Luova arvotoimisto Trust ja flow packit painoi Pyroll. Kuluttajanäkemyksiä ja erilaisia pakkausilmeitä testattiin suunnitteluprosessin aikana kvantitatiivisella ja kvalitatiivisella tutkimuksella sekä silmänliiketutkimuksella.