Kauppa panostaa promootiokampanjoihin

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2017-06-15
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Kaupalla on yhä enemmän tarvetta lyhytaikaisille promootiokampanjoille, ja tämä luo kysyntää myymälämarkkinoinnin tuotteille. Display-markkinoille ei kuitenkaan ole luvassa suurta kysynnän nousua Smithers Piran uuden tutkimuksen mukaan.

Smithers Piran tutkimus ”The Future of Printed Signage in an Electronic World to 2022” ennustaa yllättäen, että painettujen display-tuotteiden markkinoiden arvo ei juuri kasva nykyisestä 42 miljardista dollarista. Vuonna 2022 markkinoiden arvo olisi vain 42,13 miljardia dollaria. Tuotannon volyymi sen sijaan kasvaisi keskimäärin 0,7 % vuodessa ja olisi 10,80 miljardia neliömetriä vuonna 2022.

Yksi syy hitaaseen kasvuun on se, että brändit panostavat entistä enemmän monikanavaiseen markkinointiin. Yksi painetun median haasteista siinä on QR-koodien integroiminen nykyiseen tuotantoon.

Markkinoilla on tutkimuksen mukaan käynnissä muutosprosessi analogisesta digitaaliseen tuotantoon. Digitaaliseen panostetaan paljon, mutta ei ole ollenkaan selvää, että se pystyisi korvaamaan analogisen tuotannon kokonaan. Offset ja silkkipaino tarjoavat suurtuotannon etuja, joihin inkjet-tekniikka yltää vain osittain. Inkjet-tulostus valtaa kuitenkin alaa, ja sen tekniikka on nyt vakiintunut jokseenkin standardeihin formaatteihin.
 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Ruotsi ottaa käyttöön muovipussiveron

Ruotsin valtiopäivät on hyväksynyt muovipussiveron käyttöönoton. Se tulee voimaan toukokuun alusta ja koskee sekä muovikasseja että kaupan ohuita muovipusseja. Vero ei koske kasseja, jotka on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
plast-skatt-utvald

Uusi merkintäväri steriloituihin pakkauksiin

Merkintäjärjestelmiä valmistava Linx Printing Technologies on kehittänyt uuden mustesuihkuvärin, jolla voidaan merkitä ruokapakkauksia ennen niin sterilointia. Väri kestää hyvin kuumuutta ja kosteutta.
linx-ink-utvald

Uusimmat uutiset

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak

Muuttaako uusi nestekartonkipakkaus markkinat?

Pakkausalan lehdistöä kokoontui 15. toukokuuta Amsterdamiin ottamaan osaa täysin uuden pakkausratkaisun lanseeraukseen. Tilaisuuden järjesti Zotefoams, joka väittää olevansa ”gamechanger”. Pitäisikö suurten nestekartonkipakkausten valmistajien tuntea olonsa uhatuksi?
rezorce

Uusi päällystämätön kartonki Holmen Iggesundilta

Invercote Touch on uusi päällystämätön kartonki Holmen Board & Paperilta. Se on suunniteltu vastaamaan kasvavaan kysyntään kestäviä ja visuaalisesti houkuttelevia pakkausmateriaaleja kohtaan, joiden tulee silti säilyttää hyvät paino-ominaisuutensa.
Igge-touchx

Biomuovilla on oleellisesti pienemmät CO2-päästöt verrattuna perinteiseen muoviin

Iso-Britanniassa, Kiinassa ja Sveitsissä olevat tutkijat ovat osoittaneet, että kun fossiilinen muovi korvataan biohajoavalla biomuovilla, syntyy merkittävästi vähemmän hiilidioksidipäästöjä. Näin kirjoittaa Nordisk Bioplast-yhdistys omilla verkkosivuillaan.
Global warming concept