Suomalaisen Kalevala Ginin etiketeissä käytetään nyt NFC-tekniikkaa kuluttajien aktivoimiseen. Älykkäät viinapullot on juuri lanseerattu maailmalla.
Kalevala Giniä valmistaa Northern Lights Spirits -yhtiö. Se on kehittänyt pulloihin aktivointisovelluksen yhdessä Thin Film Electronics -yhtiön kanssa. Thin Film kehittää painettuun elektroniikkaan perustuvia mobiilimarkkinointiratkaisuja.
Thin Filmin SpeedTap-tagi on yhdistetty yhtiön pilvipalveluna toimivaan ohjelmistoon, jolla voidaan hallita tageja etänä, toimittaa asiakkaan sisältöä käyttäjille ja kerätä yksityiskohtaista tietoa käytöstä. Valmistajan mukaan jokainen tagi on uniikisti tunnistettava ja lähes mahdoton kloonata.
Kuluttaja voi käyttää sovellusta yksinkertaisesti tuomalla NFC:llä varustetun älypuhelimen lähelle pulloa. Tämä avaa verkossa luettavaksi Kalevala Ginin tarinan. Kalevala Giniä myydään nyt useissa maissa.
”Thin Filmin NFC-sovelllus antaa meille mahdollisuuden tavoittaa tehokkaasti juomasta kiinnostuneet ja kertoa heille tarinamme. Uskomme tämän lisäävän merkittävästi kuluttajien uskollisuutta ja juoman suosiota”, sanoo Moritz Wüstenberg, Northern Lights Spirits -yhtiön toimitusjohtaja.