Huhtamäki Foodservice Europe-Asia-Oceania on lanseerannut AdtoneTM-paperikupin, joka ohjaa käyttäjän digitaalisiin kanaviin. Kupissa on tarra, joka reagoi lämpöön ja paljastaa käyttöön otettaessa yksilöllisen QR-koodin. Se ohjaa asiakkaan halutuille verkkosivuille tai muihin digitaalisiin sisältöihin.
Uudet digitaaliset ominaisuudet tekevät Huhtamäen mukaan kahvikupista erinomaisen kanavan älylaitteisiin toteutettaville mainoskampanjoille. Kuluttajat viettävät kahvikupin parissa useita minuutteja kerrallaan ja kiinnittävät huomiota siihen, mitä kupin kylkeen on painettu. Adtone-kuppi välittää viestin tehokkaasti ja voi vahvistaa asiakaskokemusta hauskalla ja kiinnostavalla digitaalisella sisällöllä.
Uniikkeja ja dynaamisia QR-koodeja ohjataan erityisellä digitaalisen datan hallintaan erikoistuneella ohjelmistolla. Lämpöön reagoiva painatus pitää koodin piilossa, kunnes asiakas ottaa kupin käyttöön. Kun kuppiin kaadetaan kuumaa juomaa, lämpö aktivoi tarrassa olevan painatuksen paljastaen yksilöllisen QR-koodin. Skannaamalla koodin mobiililaitteella asiakas pääsee käsiksi mainossivustoon ja muihin digitaalisiin sisältöihin. Jokaista koodia voi käyttää vain kerran.
Kuppia on jo käytetty mm. Shell-asemien Monaco-kampanjassa.