Härkis kasvaa nopeasti ja kansainvälistyy

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-08-06
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Härkis-tuotteistaan tunnettu Verso Food Oy saa LähiTapiolalta tukea kasvuun ja kansainvälistymiseen. LähiTapiola sijoittaa 3 miljoonaa euroa yritykseen ja liittyy Verso Foodin omistajaksi aiempien, suomalaisten perheyritysten ja muiden yksityisten sijoittajien lisäksi.

Verso Food kasvaa voimakkaasti ja kansainvälistyy isoin askelin. Yrityksen kotimaisista härkäpavuista valmistettuja tuotteita myydään Suomen lisäksi jo Ruotsissa ja Hollannissa. Sijoitus antaa Verso Foodille mahdollisuuden panostaa entistä voimakkaammin kasvuun ja kansainvälistymiseen. Rahoitus tukee organisaation vahvistamista, uusien tuotteiden ja tuotekategorioiden kaupallistamista sekä toiminnan laajentamista uusille markkinoille.

Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää toivottaa uuden sijoittajan lämpimästi tervetulleeksi.

”Meillä on kovat kasvusuunnitelmat, ja tämän rahoituksen myötä voimme lisätä vauhtia Verso Foodin kasvattamiseksi kansainväliseksi yhtiöksi. Arvostamme sitä, että suomalainen LähiTapiola haluaa lähteä kanssamme rakentamaan kotimaisesta ruokainnovaatiostamme kansainvälistä menestystarinaa”, Järvenpää sanoo.

Verso Food jalostaa suomalaisesta härkäpavusta kasviperäisiä elintarvikkeita. Suomessa yrityksen tunnetuin tuotemerkki on Härkis. Maailmalla yritys käyttää tuotemerkkiä Fava Mill. Verso Foodin kasvu on ollut nopeaa. Vuonna 2017 yrityksen liikevaihto kolminkertaistui edellisestä vuodesta 6,0 miljoonaan euroon.

 

 

 

Uusimmat uutiset

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

Jatka lukemista

Metsä Group pilotoi hiilidioksidin talteenottoa Raumalla – tavoitteena koetehdas

Metsä Group aikoo kokeilla ensi kesänä Rauman sellutehtaalla puuperäisen hiilidioksidin talteenottoa. Sitä voitaisiin hyödyntää fossiilisia materiaaleja ja polttoaineita korvaavien tuotteiden raaka-aineena, mutta ensin teknologioiden ja markkinoiden pitäisi kehittyä.
Biotehdas

Orapacille Pohjoismaiden ensimmäinen uuden sarjan KBA-stanssauskone

Oravaisen tehtaille asennettiin marraskuussa harvinaislaatuinen stanssauskone. Se pystyy käsittelemään käyriä aaltopahviarkkeja paremmin kuin edeltäjänsä.
20241009_120639

Suomalaiskeksintö: pakkauspaperin biomuovikalvo kestää rasvan ja hapen

Suomalainen metsä- ja paperiyhtiö UPM on kehittänyt yhdessä yhdysvaltalaisen Eastmanin kanssa uuden pakkauspaperin elintarvikkeille. Materiaaliin on lisätty rasvan- ja hapenkestävä kalvo, joka on valmistettu selluloosapohjaisesta biomuovista. Näin kertoo Pohjoismaiden biomuoviyhdistys (Nordisk Bioplastförening) verkkosivuillaan.
upm-biobarrier-toppx

VTT aikoo jalostaa metsäteollisuuden päästöt kierrätysmuoviksi

VTT avasi talteenotettua hiilidioksidia hyödyntävän pilottilaitoksen, jonka tavoitteena on jalostaa metsäteollisuuden päästöt pitkäikäiseksi, kierrätettäväksi muoviksi.
vtt