Fazerin Alku oli vuoden paras lanseeraus

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2016-05-01
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Fazerin uuden Alku-puuron lanseeraus oli vuoden 2015 paras AdProfit 2015 -kilpailun tuomariston mukaan. Sekä puuro että sen pakkaus on palkittu aiemmin.

AdProfit-kilpailun tuomariston mukaan Fazer uudisti puuron roolin. Alku-brändin onnistunut laajennus kilpailtuun puurokategoriaan sai hyvän markkinaosuuden omaleimaisilla ja hyvillä tuotteilla. Katteet per kilo ja kaupallinen tulos ovat omaa luokkaansa. Tuote oli lanseeraussarjan selkeä ja puhdasoppinen voittaja.

Fazer näki Suomen puuromarkkinoilla aukon ja päätti ottaa osansa Alku-puuroperheellä. Koko puuroelämys päätettiin uudistaa tuotteesta pakkaukseen sekä tapaan ajatella ja puhua siitä. Kampanjan tavoitteena oli uudistaa ihmisten rutiineja ja tehdä “tylsästä” puurosta kiinnostava ruoka, jopa puheenaihe.

Pakkaus ja puurokin palkittu
Fazer valitsi mainostoimisto SEKin lanseerauksen viestintäkumppaniksi. SEK vastasi myös Alku-puurojen mainonnasta ja pakkaussuunnittelusta. Pakkauksesta tuli niin onnistunut, että se voitti kestävän kehityksen palkinnon arvostetussa 2015 Pro Carton ECMA Awards -kilpailussa. Pakkaus sai tunnustusta hyvin houkuttelevasta ulkoasusta ja käytännöllisyydestä. Hiutaleita ei ole pakattu muoviseen sisäpussiin, ja pakkaus suljetaan yhtä kulmaa painamalla.

Pakkauksessa on käytetty Metsä Boardin kartonkia. Graafisen suunnittelun teki Dragon Rouge / SEK & GREY ja toteutuksen AR Carton Oy. 

Fazer Alku Sadonkorjuupuuro valittiin myös Vuoden suomalaiseksi elintarvikkeeksi 2015.
 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Uusimmat uutiset

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak