Fazerin uuden Alku-puuron lanseeraus oli vuoden 2015 paras AdProfit 2015 -kilpailun tuomariston mukaan. Sekä puuro että sen pakkaus on palkittu aiemmin.
AdProfit-kilpailun tuomariston mukaan Fazer uudisti puuron roolin. Alku-brändin onnistunut laajennus kilpailtuun puurokategoriaan sai hyvän markkinaosuuden omaleimaisilla ja hyvillä tuotteilla. Katteet per kilo ja kaupallinen tulos ovat omaa luokkaansa. Tuote oli lanseeraussarjan selkeä ja puhdasoppinen voittaja.
Fazer näki Suomen puuromarkkinoilla aukon ja päätti ottaa osansa Alku-puuroperheellä. Koko puuroelämys päätettiin uudistaa tuotteesta pakkaukseen sekä tapaan ajatella ja puhua siitä. Kampanjan tavoitteena oli uudistaa ihmisten rutiineja ja tehdä “tylsästä” puurosta kiinnostava ruoka, jopa puheenaihe.
Pakkaus ja puurokin palkittu
Fazer valitsi mainostoimisto SEKin lanseerauksen viestintäkumppaniksi. SEK vastasi myös Alku-puurojen mainonnasta ja pakkaussuunnittelusta. Pakkauksesta tuli niin onnistunut, että se voitti kestävän kehityksen palkinnon arvostetussa 2015 Pro Carton ECMA Awards -kilpailussa. Pakkaus sai tunnustusta hyvin houkuttelevasta ulkoasusta ja käytännöllisyydestä. Hiutaleita ei ole pakattu muoviseen sisäpussiin, ja pakkaus suljetaan yhtä kulmaa painamalla.
Pakkauksessa on käytetty Metsä Boardin kartonkia. Graafisen suunnittelun teki Dragon Rouge / SEK & GREY ja toteutuksen AR Carton Oy.
Fazer Alku Sadonkorjuupuuro valittiin myös Vuoden suomalaiseksi elintarvikkeeksi 2015.