Fazer Aito-kauratuotevalikoiman brändi uudistuu. Muutoksista näkyvin on uusi pakkausdesign, jossa Fazerin mukaan yhdistyvät vihreät lehdet ja kauran vihneet. Sama visuaalinen ilme otetaan käyttöön kaikissa Fazer Aito -tuotteissa. Uudistus näkyy paitsi pakkausten designissa myös tuotteiden resepteissä ja tuotevalikoiman laajuudessa. Kasvipohjaisten tuotteiden osuus Fazerin valikoimasta on 48 %, ja nyt yhtiö tähtää kasvipohjaisen tuotevalikoimansa ja markkinaosuutensa kasvattamiseen.
Tuotteet valmistetaan Fazerin Korian tehtaalla suomalaisesta kaurasta. Kaurapohjaisten tuotteiden saatavuus laajenee myös Suomen ulkopuolelle, kun niitä aletaan viedä myös Ruotsiin, Saksaan ja Puolaan.
Visuaalisen uudistuksen lisäksi tuotteiden reseptiikkaa on kehitetty vastaamaan kuluttajien toiveita, ja tuoteperheeseen tulee myös uusia tuotteita.
Fazer Aito Barista Kaurajuoman resepti on uudistettu aiempaa vähemmän makeaksi. Tuote on saatavilla 1 litran ja 2,5 desilitran pakkauksissa. Juoma on vegaaninen ja gluteeniton, ja sillä on Hyvää Suomesta -merkki. Pakkaus on valmistettu 87 % kasvipohjaisesta materiaalista. Vuonna 2021 tehdyn pakkausuudistuksen myötä Fazer Aito Kaurajuoma ja Fazer Aito Kaurajuoma Barista -pakkauksien hiilijalanjälki pieneni Fazerin tiedotteen mukaan 21 % edellisiin pakkauksiin verrattuna.
Fazer Aito -tuotevalikoima laajenee erityisesti kahvin pariksi luoduilla Barista-kaurajuomilla, Fazer Aito Täyteläinen Barista Kaurajuomalla sekä Fazer Aito Vanilla Barista Kaurajuomalla. Molemmat uudet Barista-kaurajuomat on pakattu kätevään 5 desilitran korkilliseen pakkaukseen, ja niillä on Hyvää Suomesta -merkki.
Lisäksi Fazer Aito -ruuanlaittotuotteiden valikoimaan on lisätty vegaaninen ja gluteeniton Fazer Aito Kauraruoka Tomaatti & Basilika, joka on pakattu 2,5 desilitran korkilliseen pakkaukseen.