Atrialla on tehnyt merkittävän uuden avauksen Kiinan markkinoille, kun Atria-brändin possutuotteet pääsevät vähittäiskauppaan ja sieltä suoraan kuluttajille.
Atria oli ensimmäinen suomalaisyritys, joka sai sianlihan vientiluvan Kiinaan vuonna 2017. Vienti on käynnistynyt erittäin lupaavasti, ja suomalaista sianlihaa on ollut kolmen vuoden ajan tarjolla kiinalaisissa ravintoloissa. Nyt Atria on ottamassa uutta merkittävää askelta Kiinan markkinoilla vähittäiskauppasektorilla. Viimeistään toukokuun alkupuolella suomalaista possua on saatavilla myös kiinalaisten vähittäiskauppojen hyllyiltä Atria tuotemerkillä varustettuna.
Tähän mennessä Atria on vienyt possunlihaa kiinalaisille ravintola-asiakkaille, mutta ensi huhti-toukokuusta alkaen useita eri Atrian possunlihatuotteita tulee myyntiin myös vähittäiskauppoihin Atria tuotemerkillä varustettuna. Atria tuotemerkki takaa sen, että tuote on valmistettu sataprosenttisesti suomalaisesta lihasta.
Possunlihat on vakuumipakattu Atria-brändipakkaukseen. Pakkauksessa kerrotaan mm., miltä tilalta Suomesta tuote on peräisin. Nämä possunlihat saapuvat kauppojen hyllyille viimeistään toukokuun alkupuolella. Ensimmäiset tuote-erät ovat myynnissä Chongqingin ja Changshan kaupungeissa. Alueella on yhteensä noin 40 miljoonaa kuluttajaa. Kiinassa syödään puolet maailman sianlihasta, noin 55 miljoonaa tonnia vuodessa.
”Tämä Atrian uusi aluevaltaus on merkittävä, sillä se on vaatinut meiltä uudenlaisia tuotekonsepteja vastaamaan kiinalaisten vähittäiskauppa-asiakkaiden ja kuluttajien kysyntään”, kertoo Kiinan viennistä vastaava johtaja Markku Hirvijärvi.