Atrian possutuotteet kauppaan Kiinassa

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-02-04
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Atrialla on tehnyt merkittävän uuden avauksen Kiinan markkinoille, kun Atria-brändin possutuotteet pääsevät vähittäiskauppaan ja sieltä suoraan kuluttajille.

Atria oli ensimmäinen suomalaisyritys, joka sai sianlihan vientiluvan Kiinaan vuonna 2017. Vienti on käynnistynyt erittäin lupaavasti, ja suomalaista sianlihaa on ollut kolmen vuoden ajan tarjolla kiinalaisissa ravintoloissa. Nyt Atria on ottamassa uutta merkittävää askelta Kiinan markkinoilla vähittäiskauppasektorilla. Viimeistään toukokuun alkupuolella suomalaista possua on saatavilla myös kiinalaisten vähittäiskauppojen hyllyiltä Atria tuotemerkillä varustettuna.

Tähän mennessä Atria on vienyt possunlihaa kiinalaisille ravintola-asiakkaille, mutta ensi huhti-toukokuusta alkaen useita eri Atrian possunlihatuotteita tulee myyntiin myös vähittäiskauppoihin Atria tuotemerkillä varustettuna. Atria tuotemerkki takaa sen, että tuote on valmistettu sataprosenttisesti suomalaisesta lihasta.

Possunlihat on vakuumipakattu Atria-brändipakkaukseen. Pakkauksessa kerrotaan mm., miltä tilalta Suomesta tuote on peräisin. Nämä possunlihat saapuvat kauppojen hyllyille viimeistään toukokuun alkupuolella. Ensimmäiset tuote-erät ovat myynnissä Chongqingin ja Changshan kaupungeissa. Alueella on yhteensä noin 40 miljoonaa kuluttajaa. Kiinassa syödään puolet maailman sianlihasta, noin 55 miljoonaa tonnia vuodessa.

”Tämä Atrian uusi aluevaltaus on merkittävä, sillä se on vaatinut meiltä uudenlaisia tuotekonsepteja vastaamaan kiinalaisten vähittäiskauppa-asiakkaiden ja kuluttajien kysyntään”, kertoo Kiinan viennistä vastaava johtaja Markku Hirvijärvi.

 

 

 

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Metsä Group pilotoi hiilidioksidin talteenottoa Raumalla – tavoitteena koetehdas

Metsä Group aikoo kokeilla ensi kesänä Rauman sellutehtaalla puuperäisen hiilidioksidin talteenottoa. Sitä voitaisiin hyödyntää fossiilisia materiaaleja ja polttoaineita korvaavien tuotteiden raaka-aineena, mutta ensin teknologioiden ja markkinoiden pitäisi kehittyä.
Biotehdas

Orapacille Pohjoismaiden ensimmäinen uuden sarjan KBA-stanssauskone

Oravaisen tehtaille asennettiin marraskuussa harvinaislaatuinen stanssauskone. Se pystyy käsittelemään käyriä aaltopahviarkkeja paremmin kuin edeltäjänsä.
20241009_120639

Suomalaiskeksintö: pakkauspaperin biomuovikalvo kestää rasvan ja hapen

Suomalainen metsä- ja paperiyhtiö UPM on kehittänyt yhdessä yhdysvaltalaisen Eastmanin kanssa uuden pakkauspaperin elintarvikkeille. Materiaaliin on lisätty rasvan- ja hapenkestävä kalvo, joka on valmistettu selluloosapohjaisesta biomuovista. Näin kertoo Pohjoismaiden biomuoviyhdistys (Nordisk Bioplastförening) verkkosivuillaan.
upm-biobarrier-toppx

VTT aikoo jalostaa metsäteollisuuden päästöt kierrätysmuoviksi

VTT avasi talteenotettua hiilidioksidia hyödyntävän pilottilaitoksen, jonka tavoitteena on jalostaa metsäteollisuuden päästöt pitkäikäiseksi, kierrätettäväksi muoviksi.
vtt