Atria tavoittelee fleksaajia uusilla tuotteilla

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-09-13
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Atria lanseeraa Vegyu-brändin, joka lupaa hyvää oloa ja makua sataprosenttisen lihattomasti. Laajan sarjan tuotteilla tavoitellaan fleksaajien suosiota.

”Fleksaaja määrittelee itsensä kaikkiruokaisena sekasyöjänä, joka haluaa lisätä vegetaarisia vaihtoehtoja ruokavaliossaan. Osa fleksaa punaisesta lihasta siipikarjan lihaan, osa hakee myös vaihtoehtoja maitopohjaisille tuotteille. Teetimme keväällä TNS Kantarilla tutkimuksen väestön suhtautumisesta lihaan ja fleksaamiseen. Fleksaajia on Suomessa yhteensä jo 1,7 miljoonaa”, kertoo Atrian markkinointijohtaja Sanna Päällysaho.

Atrian mukaan kuluttajilla on monta motiivia fleksata, ja nykyiset ruokatrendit tukevat ilmiön kasvua. Motiiveja ovat terveellisyys, mielihyvä, nautinto ja sosiaaliset tilanteet. Samoin eettisyys, kokeilunhalu ja monipuolisuus korostuvat. Kasvissyönti halutaan muokata omaan tilanteeseen sopivaksi, eikä ruokavaliota haluta laittaa kokonaan uusiksi. Vegyu-brändi tarjoaa tähän tarpeeseen helpon ja maukkaan vastauksen.

Vegyu on tarkoitettu kasvissyöjille, lihansyöjille ja kaikille siltä väliltä. Laajan sarjan tuotteissa on niin valmisruokia, leikkeleitä kuin ruuanlaittotuotteita helpottamaan arkea. Tuoteuutuuksia lanseerataan vähittäiskauppoihin, mutta myös Atrian Food Servicen tuotevalikoimiin ravintoloille ja suurkeittiöille.

 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Ruotsi ottaa käyttöön muovipussiveron

Ruotsin valtiopäivät on hyväksynyt muovipussiveron käyttöönoton. Se tulee voimaan toukokuun alusta ja koskee sekä muovikasseja että kaupan ohuita muovipusseja. Vero ei koske kasseja, jotka on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
plast-skatt-utvald

UPM investoi uuden sukupolven biokemikaaleihin

UPM käynnistää merkittävän kasvuhankkeen biokemikaaleissa ja investoi biojalostamoon Leunassa, Saksassa. Biojalostamo tuottaa sataprosenttisesti puupohjaisia biokemikaaleja, jotka mahdollistavat siirtymän fossiilisten raaka-aineiden käytöstä kestävämpiin vaihtoehtoihin useissa kuluttajalähtöisissä lopputuotteissa, kuten pakkauksissa.
upm-biokemikaalit-rakeet

Uusimmat uutiset

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak