Suomalainen luksushajuvesi Nakuna Helsinki yhdistää pakkauksessaan vastuullisuuden ja ylellisyyden. Yritys teki läheistä yhteistyötä kartonkiyhtiö Metsä Boardin kanssa toteuttaakseen brändikonseptin ja brändin arvot myös hajuvesipakkauksessa.
Uusi suomalainen luksushajuvesibrändi Nakuna Helsinki tähtää ulkomaisten markkinoiden valloitukseen valttikortteinaan suomalainen omintakeisuus, eskapismin eri muodot ja huippulaatu.
Nakuna Helsingin perustivat vuonna 2019 suunnittelussa ja markkinoinnissa työskentelevät luovat johtajat Anu Igoni ja Jaakko Veijola. Uusi hajuvesisarja on tulosta ainutlaatuisesta yhteistyöstä maailman johtavan hajuvesitalon Givaudanin kanssa.
Hajuvesi on pitkäkestoinen luksustuote, jonka raaka-aineet on tarkkaan harkittu. Halusimme ulottaa saman kestävän ajattelun myös pakkaukseen ja valitsimme kartongin ja pakkausratkaisut sen mukaan, Veijola kertoo.
Meillä oli aluksi haasteita löytää premium-tason mutta samalla vastuullisuuden huomioiva pakkausratkaisu, ja siksi otimme yhteyttä Metsä Boardiin. Tuloksena oli pakkaus, joka kuvastaa Nakuna-brändiä joka suhteessa.
Pakkaus on muoviton ja liimaton sekä täysin kierrätettävä. Se tarjoaa mieleenpainuvan avauskokemuksen harkittujen ja yksityiskohtaisten pakkauskomponenttien ansiosta, ja jokainen pakkauksen osa rakentaa osaltaan matkaa itse tuotteeseen. Pakkaukseen valittu kartonki on kevyt ja kestävä. Sen luonnollinen pinta tuo pakkaukseen ylellistä luonnollisuutta mahdollistaen samalla vaativat painatusratkaisut sekä erikoisefektit, kuten kultafolioinnin.