Stora Enso nimitti David Ekbergin pakkausjohtajaksi

Teksti:Patrik Carlsson
JULKAISTU: 2020-03-31
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Stora Enso on nimittänyt David Ekbergin Packaging Solutions -divisioonan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.4.2020 alkaen. Hän on toiminut divisioonan vt. johtajana 6.12.2019 alkaen.

Tätä ennen Ekberg oli divisioonan Corrugated Nordics -liiketoimintayksikön johtaja. Ennen siirtymistään Stora Ensoon vuonna 2017 hän toimi useissa johtotehtävissä Climeonilla ja Ericsonilla.

“David Ekberg on arvostettu liiketoimintajohtaja, jolla on vankka kokemus innovaatioiden ja kasvun kiihdyttämisestä. Hän on toiminut johtotehtävissä niin suurissa organisaatioissa kuin startupeissakin. Stora Ensolla David on osoittanut nopeutta, ketterää toimintatapaa ja hyviä johtamistaitoja”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Annica Bresky.

”Olen todella innoissani, että pääsen uudessa roolissani kehittämään Packaging Solutions -liiketoimintaamme. Yhdessä asiakkaidemme ja kumppaniemme kanssa tuomme markkinoille uusiutuvia pakkausratkaisuja, jotka ovat yhä tehokkaampia ja innovatiivisempia. Korvaamalla muoveja ja vähentämällä hiilidioksidipäästöjä voimme toimia planeetan hyväksi ja luoda merkittävää arvoa osakkeenomistajille”, sanoo David Ekberg.

Stora Enso siirsi 1.1.2020 alkaen aaltopahvin raaka-aineeseen keskittyvän liiketoimintansa Consumer Board -divisioonaan. Yhdistämisen myötä divisioonan nimeksi tuli Packaging Materials. Packaging Solutions -divisioonaan jäävään liiketoimintaan yhdistettiin äskettäin perustettu Formed Fiber -liiketoimintayksikkö, mikä fokusoi Packaging Solutions -divisioonan toimintaa entisestään.

Uusimmat uutiset

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

PackIndx: Kiristekalvojen valmistusta uhkaa raaka-ainepula

Donald Trumpin tullien aiheuttama turbulenssi on vaikuttanut tiettyjen raaka-aineiden saatavuuteen. Tämä koskee etenkin C4:ää (buteenia), jota käytetään mm. standardilaatuisten kiristekalvojen valmistuksessa.
triofilm

DePoly perustaa ainutlaatuisen koelaitoksen PET- ja polyesterijätteen kierrättämiseksi Sveitsissä

Sveitsiläinen DePoly avaa kesällä koelaitoksen, jonka kapasiteetti on 500 tonnia vuodessa. Tarkoituksena on antaa vanhalle muoville uusi elämä. Samalla yritys on varmistanut 23 miljoonan dollarin rahoituksen sijoittajilta.
depoly1

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Tampereella kehitetään biomateriaaleja

VTT, Tampereen ammattikorkeakoulu ja rakennus- sekä pakkausalaan liittyvät yritykset kehittävät kestävämpiä ja ympäristöystävällisempiä materiaaleja uusiin sovelluksiin. BeLight-hankkeen tavoitteena on myös verkostoituminen, kansainvälistyminen sekä muovin kiertotalouden mukaiset uudet liiketoimintamahdollisuudet.
belight-hanke-tampere-banneri

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit