Fazerin ja Arlan pakkausuudistukset on palkittu arvostetulla kansainvälisellä Red Dot Award -palkinnolla. Uudistukset toteutti designtoimisto Kuudes Helsinki.
Red Dotin muotoilutoimistoille suunnattuun palkintosarjaan lähetettiin tänä vuonna yli 8 000 työtä 50 maasta. Palkintoja myönnettiin 18 kategoriassa, ja palkinnonsaajat valitsi 24 asiantuntijasta muodostettu tuomaristo. Tuotemuotoilun sarjaan lähetettiin yli 5 500 työtä yli 50 maasta, ja tuomaristo koostui 39 asiantuntijasta.
Fazerin keksituoteperheeseen kuuluu sekä klassikoita, kuten Doris, Suklaalehti ja Marianne, että uusia herkkuja, kuten keväällä lanseeratut Fazer Caffe Latte ja Fazer Suklaa Mousse -keksit. Pakkauksia lähdettiin uudistamaan perusteellisen kuluttajaymmärryksen kautta. Lopputuloksena on yhteneväinen ja kaupan hyllystä erottuva sarja, jossa jokainen tuote pystyy kuitenkin loistamaan omalla tavallaan.
Uudistetut pakkaukset vakuuttivat tuomariston vahvalla ja erottuvalla kokonaisuudella.
”Klassikkokeksiemme designuudistus onnistui loistavasti. Selkeyttämällä pakkausten ilmettä olemme saaneet luotua vahvan ja erottuvan kokonaisuuden, joka puhuttelee myös uusia kuluttajia”, kertoo designmuutoksesta vastannut Fazerin markkinointijohtaja Päivi Svens.
Yhteistyökumppanina pakkausuudistuksessa toimi designtoimisto Kuudes Helsinki. Kuudes toteutti myös toisen palkitun pakkausuudistuksen Arlan Lempi-tuotesarjalle. Uudet Arla Lempi -ruoanvalmistustuotteet valmistetaan yhtiön mukaan raaka-aineita kunnioittaen ja mahdollisimman luonnollisesti. Pakkaukset heijastavat näitä arvoja.