Nestlé on uudistanut Fitness-muropaketit sekä sisällöltään että ulkoasultaan nykypäivien kuluttajien toiveiden mukaisiksi.
Nestlén takavuosien suosikkimuro Fitness on uudistunut vastaamaan nykypäivien kuluttajien toiveita. Muroihin lisättiin täysjyväkauraa ja pakkaus uudistui henkien nyt raikkautta ja elämäniloa. Tänä syksynä uudistuneet Fitness-murot on otettu todella hyvin vastaan Suomessa, ja kysyntä on ollut erittäin vilkasta.
Fitness-murot tulivat myyntiin Suomessa vuonna 1999 ja ne ovat Nestlén murokategorian halutuimpia tuotteita. Fitness-muroja suosittiin etenkin helppona, nopeana ja ravitsevana aamiaisena. Viime vuosina kysyntä ei kuitenkaan ole ollut 2000-luvun alun huippuvuosien veroista.
”Aikuisten murojen kuluttajat ovat siirtäneet kulutustaan muihin aamiaisvaihtoehtoihin, kuten mysleihin. Koimme sen harmilliseksi, koska Fitness-murot ovat hyvä vaihtoehto aamiaiseksi. Fitness Original -muroilla on Suomessa Sydänmerkki kertomassa siitä, että se on tuoteryhmässään rasvan, sokerin ja suolan määrän kannalta parempi valinta”, kertoo murojen myynnistä ja markkinoinnista Suomen Nestléllä vastaava Maija Mäki.
”Kysyimme kuluttajien mielipidettä ja heistä moni piti aikaisempaa pakkausta vanhanaikaisena. Tätä uutta pakkausta he sen sijaan kuvailivat raikkaaksi, selkeäksi ja nykyaikaiseksi”, Mäki kertoo.
Fitness-murojen uudistus ei koskenut vain Suomea, sillä pakkaus ja resepti uudistettiin maailmanlaajuisesti. Kauran ravitsemuksellisesti hyvistä puolista puhutaan nykyään laajasti ja sen vuoksi Nestlé lisäsi ensi kertaa täysjyväkauraa kaikkialla maailmassa myytäviin Fitness-muroihin.