Nestlé hakee paikallisia kumppaneita

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2021-02-12
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Nestlé on sitoutunut puolittamaan päästönsä vuoteen 2030 ja saavuttamaan nollapäästöt vuoteen 2050 mennessä. Tavoitteet koskevat koko arvoketjua. Viime joulukuussa julkistettu tiekartta sisältää muun muassa siirtymisen 100-prosenttisesti uusiutuvaan sähköön vuoteen 2025 mennessä, investointeja uudistavaan maatalouteen ja tuotevalikoiman muokkaamisen ympäristöystävällisemmäksi. Nestlé on maailman suurin elintarvikeyritys, joten toimenpiteillä on laajoja vaikutuksia ympäri maailman.

Pelkät maailmanlaajuiset toimet eivät riitä tavoitteiden saavuttamiseksi ja myös paikallisia toimenpiteitä tarvitaan. Nestlé on Pohjoismaissa ja Suomessa kannustanut kuluttajia siirtymään kasvipohjaiseen ruokavalioon Hälsans Kök -brändin tuotteiden kautta; lapsia opetetaan ja innostetaan terveellisempään ja kestävämpään elämäntapaan Nestlé for Healthier Kids -ohjelman kautta; lastenruokien tuotannossa Nestlén Turun tehtaalla käytetään ainoastaan uusiutuvia energialähteitä sekä varmistetaan, ettei kaatopaikkajätettä synny.

”Teemme Suomessa jo paljon päästöjen vähentämiseksi, mutta haluamme tehdä enemmän. Nyt etsimme kumppaneita, jotka jakavat kanssamme samanlaiset, kunnianhimoiset tavoitteet. Haluamme käynnistää projekteja ja tuoda käytäntöön toimia päästöjen vähentämiseksi sekä jätteiden kierrätyksen ja uudelleenkäytön lisäämiseksi. Haluamme kannustaa kaikkia etsimään keinoja kestävän ruoantuotannon kehittämiseksi, ”sanoo Suomen Nestlén maajohtaja Niina Koskinen.

Nestlén lastenruokatehtaalla Turussa lastenruokien tuotannossa käytetään ainoastaan uusiutuvia energialähteitä. Tehtaalla käytetty sähkö on tuotettu sertifioidusta vesivoimasta. Käyttettävät pakkausmateriaalit ovat 99 % kierrätettäviä ja niiden valmistuksessa on myös käytetty kierrätysmateriaalia.

Parempaa infrastruktuuria kierrättämiselle

Ruotsissa Nestlé tukee taloudellisesti yhdessä Ruotsin ympäristönsuojeluviraston kanssa yhden Euroopan nykyaikaisimman muovipakkausten kierrätyslaitoksen rakentamista. Uusi tehdas käyttää täysin uutta teknologiaa muovipakkauksissa olevien laminaattien erottamiseen, mikä mahdollistaa korkealaatuisten ja joustavien muovipakkausten kierrättämisen ja jalostamisen uusiksi materiaaleiksi ja tuotteiksi. TMR-yhtiön ylläpitämä laitos rakennetaan Ängelholmiin Etelä-Ruotsiin, ja sen odotetaan avautuvan tammikuussa 2022.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Kaksoisetiketit pelastavat oluen

Jos sinulle jäi yksi tai useampi pullo Eriksbergin jouluolutta pyhien jälkeen, voit muuttaa ne yksinkertaisella kädenliikkeellä pääsiäisoluiksi. Carlsberg ja Eriksberg ovat miettineet tämän asian tarkoin.
julpaskolen_pressbild-1x

Jaakko Nikkilä valittiin Billerud Europen toimitusjohtajaksi

Billerud on nimittänyt Jaakko Nikkilän Billerud Europen toimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.
Jakkox

Tässä on vuoden 2025 Pantone-väri

Pantone Color Instituutti valitsi Mocha Moussen vuoden 2025 Pantone-väriksi
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

HolyGrail 2.0 lisää kiertotaloutta digitalisoimalla pakkaukset

AIM:n (European Brands Association) projektipäällikkö Jan ’t Hart esitteli mielenkiintoista HolyGrail 2.0 -projektia AIPIA World Congress 2024 -tapahtumassa Amsterdamissa. Siinä käytetään digitaalisia vesileimoja, jotta pakkausjäte voitaisiin lajitella tarkemmin ja samalla kierrätyksen laatu nousisi. Tavoitteena on parantaa kiertotaloutta.
Lenor-codes