Marvaco on Pohjoismaiden suurin fleksolaattojen valmistaja ja johtava pakkausaineistojen tuotantoyhtiö. Yritys aikoo seuraavaksi laajentaa toimintaansa Keski-Eurooppaan, sanoo hallituksen puheenjohtaja Kai Lankinen. Hänen mukaansa isot kansainväliset brändit haluavat kansainvälisesti toimivia kumppaneita.
Lankinen kertoi yrityksen suunnitelmista Print&Media-lehden artikkelissa, joka on julkaistu lehden numerossa 4/2019. Lankisen tavoitteena on löytää Marvacolle kasvua ensisijaisesti Saksasta, Tsekistä ja Puolasta.
Lankisen mukaan isot kansainväliset brändit keskittävät hankintojaan yhä enemmän globaaleille kumppaneille, joilla on paikallista toimintaa. Marvacon on kasvettava asiakkaidensa mukana ja mentävä maailmalle.
Marvacon toimitusjohtaja Antti Mikkilä painottaa, että Pohjoismaissa yrityksen toimintaa on yhtenäistettävä, jotta liiketoimintaa voi kasvattaa turvallisesti uusille markkina-alueille Euroopassa.
Marvacon asiakkaita ovat muun muassa joustopakkaus-, aaltopahvi-, kotelo- ja etikettipainot sekä brändin omistajat.
Yrityksellä on korkeita tavoitteita myös laadussa, jota todennetaan sertifioinnilla. Marvacon fleksolevyjen valmistusyksikkö Ruotsissa Sunnessa on juuri päättänyt onnistuneesti Flint Groupin FlexoExpert-sertifiointiohjelman tuloksenaan maailmanlaajuinen huippupisteytys. Muut Marvacon toimipaikat seuraavat sertifiointiprosessissa. Marvacon kolme tuotantopaikkaa Pohjoismaissa ovat parhaillaan läpikäymässä standardointiohjelman ja odottavat FlexoExpert-sertifiointia tämän vuoden aikana.
Case-juttu Marvacosta löytyy painetusta Print&Media-lehdestä, joka on saatavilla myös näköislehtenä Lehtiluukusta.