Luomujäätelöllä suuri vientiponnistus Saksaan

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-06-18
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Suomalainen luomujäätelön markkinajohtaja Suomisen Maito pääsee merkittävään jakeluun Saksassa. Luomujäätelö Jymy tulee kevään aikana saataville koko Saksan ja Itävallan kattavan Denn’s Biomarkt -ketjun 330 markettiin. Kyseessä on kaikkien aikojen suurin suomalaisen elintarviketeollisuuden vientiponnistus Saksassa.

”Jymyn jymymenestys on hyvä esimerkki siitä, kuinka pitkiä ja sitkeitä kehittämisponnistuksia todelliset tulokset vaativat. Valtakunnallisten näkyvien toimijoiden lisäksi tarvitaan pieniä käytännön kehittäjiä ja hierarkkisten portaiden tavoitteellista yhteistyötä”, toteaa kehityspäällikkö Päivi Karhunen Mikkelin kehitysyhtiö Mikseistä.

Vegaaniset, ilman maitoa valmistettavat tuotteet kiinnostavat tiedotteen mukaan kuluttajia sekä Suomessa että maailmalla ja markkina kasvaa merkittävästi. Saksassa yli 60 % kuluttajista on kiinnostunut kokeilemaan maidottomia jäätelöitä. Saksassa korkea laatu ja luomusertifiointi ovat usein minimivaatimus tuontielintarvikkeelle.

”Olemme kehittäneet maitopohjaisen jäätelömme rinnalle kotimaisesta luomukaurasta sekä luomuhärkäpavusta kokonaan uuden, vegaanisen jäätelötuoteperheen yhdessä vegaanien kanssa”, kertoo toimitusjohtaja Horst Neumann Suomisen Maito Oy:stä.

”Jymy -jäätelö on uusi, kiinnostava ja tuore luomubrändi, jonka uskomme kiinnostavan asiakkaitamme. Haluamme kokeilla sen mahdollisuuksia Saksassa”, kertoo Dennreen ostopäällikkö Meryem Tun. Suomisen Maito on tehnyt kaksi vuotta koemarkkinointia Pohjois-Saksassa.

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts

Uusimmat uutiset

Kaksoisetiketit pelastavat oluen

Jos sinulle jäi yksi tai useampi pullo Eriksbergin jouluolutta pyhien jälkeen, voit muuttaa ne yksinkertaisella kädenliikkeellä pääsiäisoluiksi. Carlsberg ja Eriksberg ovat miettineet tämän asian tarkoin.
julpaskolen_pressbild-1x

Jaakko Nikkilä valittiin Billerud Europen toimitusjohtajaksi

Billerud on nimittänyt Jaakko Nikkilän Billerud Europen toimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.
Jakkox

Tässä on vuoden 2025 Pantone-väri

Pantone Color Instituutti valitsi Mocha Moussen vuoden 2025 Pantone-väriksi
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

HolyGrail 2.0 lisää kiertotaloutta digitalisoimalla pakkaukset

AIM:n (European Brands Association) projektipäällikkö Jan ’t Hart esitteli mielenkiintoista HolyGrail 2.0 -projektia AIPIA World Congress 2024 -tapahtumassa Amsterdamissa. Siinä käytetään digitaalisia vesileimoja, jotta pakkausjäte voitaisiin lajitella tarkemmin ja samalla kierrätyksen laatu nousisi. Tavoitteena on parantaa kiertotaloutta.
Lenor-codes