Fazerin uudistetut lakritsipakkaukset palkittiin Fennia Prize 2017 -kilpailussa. Uuden lakritsikonseptin suunnitteli Pentagon Design.
Fazer Makeiset Oy halusi nostaa yhden makeisklassikon, lakritsin, statusta. Pentagon Designin tekemä perinpohjainen kehitystyö sisälsi asiakasymmärrystutkimuksia, uusien lakritsimakujen luomista ja pakkaussuunnittelua. Tavoitteena oli antaa lakritsille entistä haluttavampi luonne, ja uusi konsepti olikin menestys.
Fazer on kilpailunraadin mukaan rakentamassa uudenlaista designkulttuuria, jossa muotoilua hyödynnetään laajemminkin kuin vain pakkaussuunnittelussa. Muotoilu on otettu oleelliseksi osaksi liiketoiminnan kokonaisvaltaista kehittämistä, ja bulkkituotteesta on onnistuttu luomaan brändi ja premium-makeinen.
Fazerin tavoitteena oli myös laajentaa tuotekategoriaa ja luoda tunnistettava brändi kaikille yrityksen lakritsituotteille.
Fennia Prize -kilpailu palkitsee yrityksiä ja organisaatioita muotoilun vaikuttavasta käytöstä tuotteiden, palvelujen, liiketoiminnan prosessien tai konseptien suunnittelussa ja toteutuksessa. Kilpailun järjestävät Design Forum Finland, Fennia, Elo ja Patentti- ja rekisterihallitus.