Bernerin uusi tuotesarja erottuu pakkauksella

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-09-14
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Berner tuo uuden LV Oat -tuotesarjan apteekkeihin lokakuussa. Uuden tuoteperheen kehitystyön yhteydessä pakkausvaihtoehtoja kartoitettiin alusta saakka vastuullisuusnäkökulma edellä. Bernerin Brand Manager Sanni Väinölä kertoo, että yhteistyökumppaniksi valikoitui designtoimisto Packdesign ID, jonka pakkauskartoitus auttoi tarkastelemaan ennakkoluulottomasti ja materiaaliriippumattomasti vaihtoehtoja, jotka ovat linjassa brändin ydinargumenttien ja yrityksen vastuullisuustavoitteiden kanssa.

Packdesign ID:n pakkauskartoituspalvelu kokoaa yhteen eri pakkausvalmistajien tarjontaa, uusimpia pakkausinnovaatioita sekä kontakteja rahti-/puolestapakkajiin koti- ja ulkomailla. Palvelu auttaa löytämään pakkausratkaisuja, jotka yhdistävät brändiviestinnälliset tavoitteet käytännön toimivuuteen ja uusimpiin materiaalimahdollisuuksiin. Palvelukonsepti on osa Packdesign ID:n suunnittelupalvelua, ja sitä voidaan hyödyntää Bernerin tavoin oman pakkauskehitysosaamisen ja innovoinnin tukena. Lisäksi se tarjoaa pakkauskehitysosaamista sellaisille yrityksille, joilla omaa osaamista ei talon sisällä vielä ole.

Pakkaus on tehokas brändimedia ja toimii tehokkaimmin silloin, kun kokonaisuus on linjassa brändin kanssa. LV-brändin ytimessä on ajatus tuotteista, jotka eivät sisällä mitään ylimääräisiä ainesosia, kuten hajusteita tai väriaineita. Tämä brändin ydinajatus oli kantavana voimana myös uusia pakkausratkaisuja tarkasteltaessa – vähemmän on juuri sopivasti, myös pakkauksissa.

– Pakkaustarkastelussa halusimme nostaa esille erityisesti pussipakkauksen, jolla haastaa rohkeasti perinteisiä kosmetiikkatuotteiden pakkaus- ja käyttötapoja, kertoo Packdesign ID:n toimitusjohtaja Maija Olkkonen-Seppo.

Pussipakkauksia käytetään jo muun muassa täyttöpakkauksina, josta itse sisältö siirretään varsinaiseen käyttöpakkaukseen. Uuden LV Oat -tuotesarjan pakkauskokonaisuudessa pussipakkaus tuodaan kuitenkin suoraan käyttöpakkaukseksi vartalo-, kasvo- ja käsivoidetuotteisiin.

Kun kyseessä ovat myös herkälle iholle soveltuvat, hajusteettomat tuotteet, vaaditaan pakkausratkaisuilta paljon eikä tuoteturvallisuudesta voida tinkiä. Nyt haluttiin hyödyntää pakkauksia ja ratkaisuja, jotka erilaistavat brändin selkeästi kilpailijoista ja sopivat niin tuotteille kuin brändille ympäristönäkökohdat huomioiden. Pussi käyttöpakkauksena tarjoaa useita hyötyjä niin kuluttajalle kuin ympäristöllekin: muovia tarvitaan tavalliseen muovituubiin verrattuna jopa puolet vähemmän, tyhjänä kuljetettaessa pussit vievät merkittävästi vähemmän tilaa ja tuottavat näin vähemmän CO2-päästöjä kuljetusten aikana.

Uusimmat uutiset

Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Suomalainen Oy Orapac Ab osallistui Packnorth Award -kilpailuun myös viime vuonna. Nyt yritys ottaa osaa teollisuuspakkaukset-kategoriaan.
orapac_slipmaskin
Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Brysselissä toimiva EUROPEN-järjestö on tehnyt interaktiivisen oppaan, joka auttaa yrityksiä täyttämään PPWR:n (Pakkaus- ja pakkausjäteasetus) vaatimukset ja luomaan yleissilmäyksen sääntöviidakkoon. Millainen vaikutus sillä on pakkauksen arvoketjuun?
anne-nygard-KAx_Ok89I7Q-unsplashx
EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Autonhoitotarvikkeita täynnä oleva joulukalenteri kilpailee Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Joulukalenterit voivat näyttää monenlaisilta. Packnorth Award -kilpailuun on saapunut useita erilaisia versioita, joista uusin on DS Smith Packaging Swedeniltä. Yritys on valmistanut kalenterin RW Trading AB:lle, joka toimialaa ovat autonhoitotuotteet.
ds-smith
Autonhoitotarvikkeita täynnä oleva joulukalenteri kilpailee Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Emballator rakentaa huippumodernin tehtaan Lempäälään

Emballator rakentaa uuden tehtaan Lempäälään parantaakseen palveluaan nykyisille ja uusille asiakkaille. Uusi tehdas on osa yhtiön strategiaa, jonka tavoitteena on laajentua ja tehostaa materiaalivirtoja. Tehdas rakennetaan yhteistyössä Meijou Oy:n kanssa, sen pinta-ala tulee olemaan 8 000 m² ja sen odotetaan valmistuvan syksyllä 2026.
emballatorx-1
Emballator rakentaa huippumodernin tehtaan Lempäälään

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904
Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi
Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO
R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko
DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat